انتخابات

رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که رهبر کره شمالی وعده داده است برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور را تقویت کند.

کره شمالی تسلیحات هسته‌ای خود را تقویت خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس متنی که خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی(KCNA) منتشر کرد، کیم جونگ اون گفت: «ما به برداشتن گام‌ها برای تقویت و توسعه قابلیت‌های هسته‌ای کشورمان با نهایت سرعت ادامه خواهیم داد».

رهبر کره شمالی اواخر در مراسم رژه نودمین سالگرد تأسیس ارتش انقلابی خلق کره در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ اعلام کرد که «تسلیحات اتمی کشورش نماد قدرت ملی است و باید متنوع شود.»

به گفته او «کره شمالی به منظور آمادگی برای مقابله با شرایط آشفته سیاسی و نظامی و انواع بحران‌ها در آینده، نیروی هسته‌ای خود را تقویت خواهد کرد.»

کیم جونگ اون گفت: «در حالی که نقش اصلی تسلیحات هسته‌ای کشور به عنوان یک عامل بازدارنده و دفاعی برای کره شمالی عمل می‌کند، در صورت حمله به منافع اساسی کره شمالی می‌توان آن‌ها را مستقر کرد.»

خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی اعلام کرد که در رژه نظامی کره شمالی هواپیمای Hwasong-۱۷ که پیونگ یانگ ادعا می‌کند در ۲۴ مارس با موفقیت آزمایش کرده، به نمایش گذاشته شده است.

رسانه‌های کره شمالی هنوز تصاویری از این رژه منتشر نکرده اند.

کره شمالی در سال جاری آزمایش‌های زیادی با موشک‌های بالستیک انجام داده و مقامات آمریکایی و کره جنوبی می‌گویند نشانه‌هایی مبنی بر اینکه این کشور می‌تواند آزمایش تسلیحات هسته‌ای را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ از سر بگیرد، وجود دارد.

کره شمالی به دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود تحت تحریم‌های بین المللی قرار دارد و مذاکرات مکرر با هدف متقاعد کردن کیم برای پایان دادن به آن بی نتیجه مانده است. 

چندی پیش، رسانه دولتی کره شمالی با انتشار گزارشی «به قدرت شکست ناپذیری» که این کشور به آن رسیده «و جهان نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد»، پرداخته است. به گزارش رویترز، اشاره این رسانه به قدرت هسته‌ای و موشکی کره شمالی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.